Hjem Borger Natur, miljø og renovation Vores renovation Har du brug for hjælp til din renovation?

Har du brug for hjælp til din renovation?

Samsø Kommune har to tiltag, som gør dit liv meget nemmere – i hvert fald den del, som omhandler dit affald og afhentning af dette. Her giver Samsø dig mulighed for at bruge både en app og en sms-ordning.

Du kan downloade app'en Affaldsportalen fra AppStore eller Google Play.

Med Affaldsportal, kan du desuden:

• få besked dagen før, dine beholdere skal tømmes, så du kan nå at køre dem ud til vejen
  • bestille storskraldsindsamling eller indsamling af udslidte tekstiler
  • få besked, hvis der er driftsforstyrrelser i dit områder (eksempelvis hvis skraldebilen er gået i stykker)
  • få hjælp til sortering i den online sorteringsguide
  • klage over skraldemandens håndtering af din renovationsbeholder – eller rose ham for en særlig god indsats

Bemærk, at det er en standard app, vi deler med flere andre kommuner. Du kan registrere din adresse, og blive præsenteret for de regler, der gælder for netop Samsø Kommune.

Ovenstående muligheder, kan du også få gavn af via vores SMS-ordning.