Hjem Borger Bolig, havne og veje Kommunale havne på Samsø Pladsreservation og venteliste til uge 29

Pladsreservation og venteliste til uge 29

Pladsreservation

Området på sydmolen fra servicebygning og ud til østlige molehoved er forbeholdt pladsreservation, som kan tilgås direkte via følgende onlineløsninger:

cPay: www.cPay.dk/site/marsam

MarinaBooking: www.marinabooking.dk/marinas/MARSAMB

Man kan altid ankomme til havnen uden at have en reservation og ligge til hvor som helst i havnen, så længe pladsen ikke er markeret ”Rød” eller er skiltet på anden vis, f.eks. ”Reserveret”, ”Reserveret til booking” ”Reserveret fra en bestemt dato”.

Hvis man ringer og beder om at få en plads vil der blive krævet reservationsgebyr uanset placering. Dog er der en undtagelse ved handicap (se ”Handicap reservation”).

1. Almindelig Booking online (før ankomst til havn)

Booking er en ekstra serviceydelse, hvor havnen sørger for at der er skiltet og kommunikeret ud til andre sejlere, at pladsen kun kan anvendes af den som reserverer pladsen. Der tages reservationsgebyr, som ikke er refunderbart og pladsens dagspris er fastsat efter størrelsen på pladsen og ikke efter den ankomne båds normalmål. Se også nedenstående ”Betingelser og ydelser ved booking”

2. Reservation ved ankomst på fri bookingplads (grøn skiltning/markering)

Alle både kan lægge til på en bookingplads hvis bookingpladsen indikerer grøn farve eller der ikke er skiltet på andet vis, pladsen skal dog straks efter ankomst bookes i onlinesystemet af den nyankomne for at undgå dobbeltreservation. Reservationsgebyret udelades her, så det kun er selve pladsens dagspris der skal betales. Se også nedenstående ”Betingelser og ydelser ved booking”

1    3. Uge 29 reservation - venteliste

Ballen lystbådehavn har specialbooking på 57 pladser fra søndag uge 28 til søndag uge 29 hvor det er muligt at forhåndsreservere en plads for denne periode efter nedenstående betingelser. Det er en udvidelse af de normale reservationspladser til også at inkludere de 2 flydebroer på sydmolen.

1   4. Specialreservation med mere end 10 både (klubber uden for højsæson)

Det er muligt at lave et klubarrangement uden for højsæsonen (ugerne 26 – 32) hvor der opnås rabat *) (jf. havnens takstblad) og hvor havnen vil forsøge at samle bådene og hvor det også er muligt at låne vores mødelokale (SMILE-huset) på sydmolen. Der skal her reserveres i god tid af hensyn til planlægningen, da havnen skal informere andre sejlere om arrangementet og evt. bede andre sejlere om at flytte deres placering i havnen.

*) Rabatten opnås kun ved samlet betaling og mere end 10 både.

5. Handicap reservation

Vi har ikke direkte handicappladser frie, men havnen vil altid forsøge at placere både med handicap bedst muligt alt efter kundens behov og da vi i forvejen har et aktivt bookingsystem, har vi en god rutine med at kommunikerer ud og skilte ved en sådan reservation. Havnen skal af hensyn til planlægning og andre sejlere varskos senest dagen før inden for havnens åbningstid på tlf.:+45 8659 1203.

BETINGELSER OG YDELSER VED BOOKING AF PLADS.

Betingelser og ydelser