Hjem Borger Ældre, psykiatri og handicap Støtte i hverdagen Pasning og pleje af nærtstående

Pasning og pleje af nærtstående

Hvis du er pårørende til en nærtstående med handicap eller alvorlig sygdom, kan du opnå tilskud fra Samsø Kommune. Du kan modtage dette, hvis du har tilknytning til arbejdsmarkedet, men ønsker at passe din pårørende, som har et pasnings- og plejebehov svarende til et fuldtidsarbejde, eller hvor alternativet er døgnophold uden for hjemmet. Formålet er at give dig muligheden for at varetage pasnings- og omsorgsopgaverne i en begrænset periode, samtidigt med, at du bevarer tilknytningen til arbejdsmarkedet.

Hvis du eller dine pårørende ønsker mere information om pasning og pleje af nærtstående, kontakt Samsø Kommunes visitator på telefon 87 92 24 15 eller 87 92 24 16 på hverdage mellem 8.00-9.00.

Klik her for at læse mere om tilskud til pårørende, som passer nærtstående, på Borger.dk.

Klik her for at hente ansøgningsskema til pasning og pleje af nærtstående (åbner nyt vindue)

Klik her for at hente ansøgningsskema til plejevederlag (åbner nyt vindue)

Klik her for at finde relevante kvalitetsstandarder på området.